top of page

"להפסיק את חיסון הצעירים הבריאים"

עודכן: 15 בינו׳ 2023

כך קובע מחקר של יועץ בכיר של ה-FDA, הסבור כי אין הצדקה לחייב צעירים בריאים ליטול מנות בוסטר, אשר ממילא אינן יעילות כנגד הווריאנטים החדשים

 

יועץ בכיר של ה-FDA פרסם מחקר חדש במגזין הרפואי של ניו אינגלנד, הקובע כי ההשפעה של החיסונים נגד הווריאנטים של אומיקרון "מאכזבת". רופא הילדים והמומחה הבכיר לחיסונים ומחלות מדבקות, ד"ר פול אופיט, סבור כי הגנה מפני הידבקות בקוביד, באמצעות טכנולוגית mRNA הקיימת, היא בגדר "חלום באספמיה", בפרט כאשר וריאנטים חדשים של קורונה צצים כל כמה חודשים. ד"ר אופיט הוא גם המנהל של המרכז לחינוך לחיסונים בבית החולים לילדים בפילדלפיה וחבר בוועדה המייעצת של ה-FDA לחיסונים ותכשירים ביולוגיים. כך מדווח nbcnews.com.

ד"ר אופיט סבור כי אנשים צעירים ובריאים מצויים בסיכון נמוך יותר לחלות באופן קשה בקורונה. על כן, לדרוש מהם ליטול מנת בוסטר, ספציפית לווריאנט מסוים, היא דרישה לא פרקטית. "אני מאמין שאנחנו צריכים להפסיק לנסות למנוע את כל ההדבקות הסימפטומטיות בקרב צעירים בריאים", אומר ד"ר אופיט, "צריך להפסיק לתת להם מנות בוסטר מבוססות mRNA נגד וריאנטים, שככל הנראה יעלמו בתוך מספר חודשים לאחר מכן". המלצה זו באה על רקע העובדה שאנשים צעירים ובריאים, מצויים בסיכון נמוך ללקות במחלה קשה עקב הידבקות בקורונה. ד"ר אופיט סבור כי את הבוסטרים המעודכנים של פייזר, נכון לשמור לאנשים המצויים בסיכון גבוה לפגיעה מהווירוס כמו מבוגרים הסובלים ממחלות רקע ובעלי מערכת חיסונית מוחלשת.

כידוע, החיסון המעודכן המכונה "חיסון דו ערכי", תוכנן כנגד הווריאנט המקורי והווריאנטים של אומיקרון, אשר חלקם כבר יצאו ממחזור ההדבקה וההידבקות בארצות הברית. נתונים שהתקבלו מהחיסון הדו ערכי מצביעים על כך שהוא לא מספק הגנה עודפת כנגד הווריאנטים המתחדשים של אומיקרון.

לא ברור האם המאמר של ד"ר אופיט ישפיע על חברים אחרים בפאנל של ה-FDA או על החלטותיו לגבי הגרסאות הבאות של החיסונים. ד"ר עופר לוי, חבר נוסף בפאנל, הסכים כי התועלת של הבוסטר עלולה להיות נמוכה יותר עבור צעירים מאשר מבוגרים, אם כי היא לא אפסית. חוקרת חיסונים מאוניברסיטת הופקינס בבולטימור, ד"ר אנה דורבין, אומרת כי הרציונאל לחיסון צעירים בריאים חלש יותר מאשר הרציונאל לחיסון מבוגרים, המצויים בסיכון גבוה יותר ללקות במחלה קשה. עם זאת, מציינת ד"ר דורבין, צעירים עדיין עלולים להידבק.

ניתן לומר שהציבור האמריקאי הצביע ברגליים. נכון לתחילת חודש ינואר 2023, רק כ-15% מהאמריקאים מעל גיל חמש נטלו את הבוסטרים המעודכנים.

דוברת ה-FDA, אביגיל קאפובינאקו, אמרה כי הנתונים שעליהם הסתמך ד"ר אופיט הינם סלקטיביים ומסרה כי "אנחנו מאמינים כי סך הראיות ממשיך לתמוך בשימוש בחיסונים האלה עבור כל קבוצות הגילאים וד"ר אופיט רשאי להחזיק בדעה שונה לגבי האפקטיביות של הבוסטרים".

 

מחצ פועלת בזירות התקשורתיות והמשפטיות על מנת להפסיק את מסע ההפחדה וההסתרה.

לתרומה לחצו: עמוד תרומות מחצ


המאמר המלא של ד"ר אופיט: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMp2215780

 

קרדיט תמונה:

By Michael Spencer for the National Institutes of Health Record - http://nihrecord.od.nih.gov/newsletters/2012/01_20_2012/story2.htm, Public Domain,



bottom of page